utorak, mart 5, 2019

Održan skup posvećen unapređenju i modernizaciji voćarske proizvodnje

Novi Sad, 1. mart 2019.
Zahvaljujući povoljnim klimatskim uslovima i relativno dugoj vegetacionoj sezoni, Srbija polako, ali sigurno preuzima ulogu važnog dobavljača voća u regionu Jugoistočne Evrope. Da bismozadržali tu poziciju, moramo osigurati kvalitet, raznolikost i dostupnost različitih vrsta voća, kojima ćemo se razlikovati od konkurencije na globalnom tržištu. Voćarstvo u Srbiji trenutno prolazi kroz transformaciju iz tradicionalnih voćnjaka u najmodernije proizvodne plantaže, sa pratećom tehnološkom infrastrukturom, zaključeno je danas, na stručnom skupu Dan voćarskih kultura, održanom u Novom Sadu, u organizaciji kompanija Bayer i Agromarket, na kome su predavači bili i evropski stručnjaci iz oblasti voćarstva.

„Voćarstvo je snažan  deo tradicije i identiteta Srbije i čini važnu granu poljoprivredne proizvodnje, ali i celokupne privrede. To potvrđuje i povećanje udela  voća u ukupnom izvozu Srbije. Voćarstvo je jedna od retkih poljoprivrednih grana u kojoj je prisutan značajan trend uvođenja novih tehnologija, pa smatramo da im treba posvetiti daleko više pažnje, što je ujedno i osnovna ideja organizacije skupa „Dan voćarskih kultura“, izjavila je Jadranka Aleksić, iz kompanije Bayer.

Savremenu proizvodnju prate brojni izazovi, koji su naročito izraženi u poslednjih nekoliko sezona, poput ekstremnih vremenskih uslova, pojave štetočina i bolesti, ali i zahteva tržišta, trgovaca i potrošača. Sekundarni standardi zahtevaju plodove određenog izgleda, boje i sa minimalnim ostacima sredstava za zaštitu bilja. Svakako da odgovorna i pravilna upotreba pesticida ima značajan uticaj na kvalitet voća, a kompanija Bayer organizacijom ovakvih i sličnih skupova, omogućava proizvođačima da ispune tražena očekivanja. 

Na događaju su predstavljena  aktuelna pitanja koja proizvođačima pružaju uvid u tržišne trendove EU i strategije i programe zaštite voća i povrća, koji se menjaju pod pritiskom zakonskih ograničenja i pod uticajem novih koncepata, kao što je proizvodnja „BEZ“ ostataka pesticida.

Na skupu „Dan voćarskih kultura“, Marko Kosanić iz kompanije Bayer, predstavio je  fungicid Luna i insekticid Movento, vrhunska rešenja za suzbijanje najznačajnijih štetočina i bolesti voća. O prednostima i iskustvima sa Bayerovim proizvodima u realnim, proizvodnim uslovima, na skupu je govorio Dragan Lazarević, šef ekspertske službe kompanije Agromakret. Pregled globalnog tržišta jabuke u Evropi i uticaj na budućnost proizvodnje predstavio je dr. Miroslav Korzeniovski, predstavnik kompanije Bayer iz Poljske, dok je prof. dr Mario Lešnik, profesor Univerziteta u Mariboru, objasnio kako se proizvodni program Bayera uklapa u koncept proizvodnje bez ostataka pesticida.

Dan voćarskih kultura je događaj koji ima za cilj promociju pozitivnih trendova u proizvodnji voća i namenjen je proizvođačima, voćarima, agronomima, ali i drugim  učesnicima, koji svojim delovanjem doprinose napredovanju i stvaranju konkurentnog voćarstva u Srbiji.

  1od 6  :

O kompaniji Bayer:  Kompanija Bayer je globalna kompanija čija je osnovna delatnost u oblastima Life Science nauka : u oblastima brige o zdravlju i poljoprivrede. Njeni proizvodi i usluge osmišljeni su da pomognu ljudima i poboljšaju njihov kvalitet života. U isto vreme, cilj Grupe je da stvori vrednost kroz inovaciju, rast i veliku mogućnost ostvarivanja zarade. Bayer je  posvećen principima održivog razvoja, a kao korportivan građanin i svojim društvenim i etičkim odgovornostima. U 2017. fiskalnoj godini, Grupa je imala oko 99,800 zaposlenih i promet od 35,0 milijardi evra. Kapitalna ulaganja iznosila su 2,4 milijarde evra, troškovi istraživanja i razvoja 4,5 milijardi evra.  Za više informacija, posetite www.bayer.com.

Saopštenja o razvoju poslovanja u budućnosti. Ova objava može da sadrži saopštenja o razvoju poslovanja u budućnosti na osnovu naših sadašnjih pretpostavki i prognoza koje je obavilo rukovodstvo Bayer Grupe ili podgrupe. Različiti poznati i nepoznati rizici, neizvesnosti i drugi faktori mogu da dovedu do materijalnih razlika između stvarnih budućih rezultata, finansijske situacije, razvoja ili učinka kompanije, i procena koje su ovde date. Ti faktori uključuju one o kojima se govori u Bayerovim javnim izveštajima koji su dostupni na Bayerovom vebsajtu www.bayer.com. Kompanija ne preuzima bilo kakvu odgovornost da ažurira ta saopštenja o razvoju poslovanja u budućnosti ili da ih uskladi sa budućim događajima ili razvojem.

Autorsko pravo © Bayer AG